spettan

Alla inlägg under december 2009

Av spettan - 31 december 2009 12:55

Nu planeras det för fullt för nyårsmiddagen. Hummer och pilgrimsmusslor är på tining. Hummern åker in i ugnen på klassiskt vis, pilgrimsmusslorna ska gravas. Till huvudrätt blir det rådjurskotletter. Efterrätten tror jag att vi struntar i!? Nu ska jag återgå till dammsugningen. Gott Slut och Gott Nytt År.

REA

Av spettan - 30 december 2009 20:15

Gick en sväng på stan idag för att se om det fanns något att fynda. O visst finns det att fynda, men det gäller att ha tålamod. För att inte tala om köerna till provrummet och kassan, ganska tröttsamt. Sedan kan det se ut som en bomb slagit ner i provrummet eftersom vissa bara lämnar allt huller om buller. Idag blev det två härliga blusar från dharma bum i siden, så sköna. 

Av spettan - 29 december 2009 21:30

Försöker att hitta ett utseende för bloggen. Inte det enklaste när jag själv inte vet vad jag vill, så jag får prova mig fram. Funderade på om jag skulle göra en omröstning här på bloggen, få väl se om jag gör det framöver! Kan bli sittande framför datorn med att försöka skapa något som jag blir nöjd med, vilket jag fortfarande inte är!!! Men jag ger upp för idag. 

Av spettan - 28 december 2009 18:45

Så var det dags att återgå till vardagen i två hela dagar, sedan är det ledigt i fem dagar igen! Det är skönt med korta veckor, känns som att dessa helger är välbehövliga. Har bestämt mig för att inte skriva något om mitt arbete, men så mycket kan jag säga att veckan inte började något vidare, så nu kan det bara bli bättre, tror jag! Kände ett stort behov av godis efter lunchen idag, ett slags abstinensbesvär av allt julgodis, det får bli en slags avtrappning, sakta men säkert eller skynda långsamt vilket som! 

Av spettan - 27 december 2009 10:41

Igår var det andra dagen jag inte bloggade sedan jag började. Var upptagen i någon slags matmaraton. Det är inte klokt vad jag kan trycka i mig godsaker under julen. Inte för att jag är så dålig på det i vanliga fall heller! Men igår började dagen med frukost, lunch, godis, lunch igen, godis, kaffe med kakor, middag, godis och frukt! Har säkert glömt något, det finns ju dom som för matdagbok, om jag skulle föra matdagbok, tror jag att resultatet skulle chockera mig!

Av spettan - 25 december 2009 16:23

...lång igår. Igår var jag på min första midnattsmässa i kyrkan, det var en upplevelse. Det var nästa fullsatt i kyrkan, hade en fördom att det bara var äldre som gick på dessa mässor. Ack vad fel jag hade när över halva församlingen bestod av unga människor, som dessutom såg ut att vara redo för en kväll på stan. Men anledning av mässan så blev det en lång sovmorgon idag, vilket i sig inte var helt fel. Just nu väntas det kaffegäster och då ska det bjudas på kakor, ska bli trevligt och gott.  

Av spettan - 24 december 2009 14:06

En riktigt 



God Jul 


till 


Er alla!


Av spettan - 23 december 2009 20:58

...ligger under granen och bara väntar på sina nya ägare. Nu är det inte länge kvar till självaste julafton. 


  


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards