spettan

Alla inlägg under oktober 2011

Av spettan - 31 oktober 2011 18:46

Självklart vill jag ha det senaste uppdateringarna på allt, men varför ska det ta så lång tid. Nåja får roa mig med annat framför datorn så länge eller ta en sittning framför tv:n. Något av det blir det i alla fall.

Av spettan - 25 oktober 2011 18:50

Ovan att jag glömmer bort födelsedagar, men det har hänt några gånger i år. Tror att förklaringen är facebook, för innan dess hade jag stenkoll! Eller kan det vara åldern, spelar egentligen ingen roll, men det känns inte bra. Så nu får jag skärpa mig. Förlåt Mrs K att jag glömde dig i går.

Av spettan - 18 oktober 2011 18:32

Har bestämt mig för att fortsätta blogga. Känner att jag har lite mer tid över just nu. Måste erkänna att jag även i år vill ha en "adventskalender" som jag hade förra året med recept till julen. Så nu ska jag rota i receptpärmarna, snart är det jul.

Av spettan - 17 oktober 2011 19:31

Premiär av finskt surdegsbröd i huset idag. Sista plåten i ugnen just nu. Så gott, hoppas det smakar lika bra imorgon. Nu finns det ca 2 liter surdeg i kylskåpet, bara att baka när andan faller in. Men jag ska ge bort 1 liter.


 

Av spettan - 15 oktober 2011 20:04

En härlig tur till skogen, slutade med över ett kilo trattisar. Hade kunnat bli mer om jag hade velat. Nu ska trattisarna kallna efter förvällningen och snart in i frysen. Tack Birgitta för gott kaffe i skogen. Önskar jag hade haft kameran med, då hade jag fotat vackra höstlöv i alla dess färger.

Av spettan - 14 oktober 2011 18:28

Haft en härlig fredag, besök hos frissan, zumbapass, extra trevlig lunch och en snabb och effektiv shoppingtur. Kom hem med tre nya klänningar, men en ska tillbaka så det blir två, men det räcker att börja hösten med. 

Av spettan - 9 oktober 2011 17:06

Upptäckte att jag hade skrivit fel i receptet Min ketchup. Tyckte det var något som inte stämde när jag skulle göra den idag. Men nu är receptet som det ska vara. Men om någon har gjort enligt tidigare recept, så tror jag att det bivit en bra ketchup trots allt!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards