spettan

Alla inlägg under mars 2011

Av spettan - 31 mars 2011 19:25

Trodde inte att jag reagerade på omställningen till sommartid. Men den här veckan har det varit som att stiga upp mitt i natten. Trots att det bara handlar om en ynka timme. Förhoppningsvis går det lite lättare för var dag som går, eller kan det vara en vårtrötthet som slagit till!




Av spettan - 30 mars 2011 19:16

Av en slump fick jag veta att Marlboro Classic hade utförsäljning idag. Shopping blev det, men endast till herrn i huset, två par byxor och fem pikétröjor i härliga färger. Hela kalaset gick på 1 500 kronor, skulle det inte ha varit utförsäljning skulle det gått på 5 000 kronor. Herrn själv fyndade till kokbokshyllorna som snart inte räcker till!


 

                      

Av spettan - 29 mars 2011 19:35

Vad hände, helt plötsligt var det ett hav av gula krokusar utanför jobbet. Eller är det jag som inte har upptäckt dom förrän nu, jag undrar. Men fint var det. Få se om jag upptäcker något nytt vårtecken i morgon. 

Av spettan - 28 mars 2011 19:14

Snart dags att köpa nya tulpaner, det gäller att passa på. Det får bli en sväng till frukthörnan som säljer tulpaner från Ekerö, naturskönt beläget vid Mälaren sägs det. Kanske är det därför tulpanerna är så fina!


 

Av spettan - 25 mars 2011 22:17

Kunde inte motstå att köpa lite lösgodis, när det fanns fina burkar i rosa och grönt att plocka godiset i. Jag är svag för förpackningar, ibland spelar det nästan ingen roll vad det är i, bara förpackningen är fin. 


                




Av spettan - 23 mars 2011 19:06

I kväll skulle jag ha varit på mingel på Hallwylska museet med choklad- och romprovning. Eftersom jag inte känner mig fri från förkylningen så blev det inget för min del. Så nu blir det middag hemma istället.

Av spettan - 22 mars 2011 18:15

Skickade förfrågan på en resa jag hittat, fick snabbt svar att det endast fanns tre platser kvar. Fick bråttom att ta fram alla uppgifter och få bekräftat att det var ok med semester. Men nu är det bokat, vilken himla tur, så slapp jag börja titta på annan resa. Så nu bär det av New York - Florida - Bahamas, men inte än på ett tag!

Av spettan - 21 mars 2011 19:11

Åter i vardagen efter en förkylning med bihåleinflammation. I dag var jag till doktorn och fick en nässpray som ska vara bra. Fick då veta att nässprayen ska sprutas åt sidorna, jag har alltid sprutat rakt upp i näsan. Kanske är det förklaringen till att det nästan kommit ner i halsen, så nu vet jag det. Ska ärligt erkänna att jag inte läst hur man ska göra, kanske står det på förpackningen! 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards