spettan

Alla inlägg under mars 2010

Av spettan - 31 mars 2010 18:15

Det är åtta år sedan jag var på tibetansk massage. Att det är så längesedan beror på att hon jag gick hos stängde sin salong. Men igår fick jag brev från henne att hon öppnat igen. Har ni inte provat tibetansk massage, så kan jag rekommendera det. Redan efter första behandlingen, märks vissa rynkor/veck mindre, för att inte tala om känslan. Den känslan kan jag faktiskt inte beskriva på ett annat sätt än att det känns härligt. Behandlingen görs fyra gånger om jag inte kommer ihåg fel. Det häftigaste var massagen i munnen, låter kankse konstigt men det var riktigt skönt, vilket var överraskande. Så nästa vecka ska jag ringa och beställa tid, längtar redan.                              

Sol

Av spettan - 30 mars 2010 21:27

Enda nackdelen med att ljuset (solen) kommit åter. Är att jag inte har riktigt koll på vad klockan är. Så det är lätt hänt att jobba över, eftersom det är så ljust. Som idag när klockan var lite över sex, så sken solen, det var längesedan. Men den är så välkommen så. Ljust även på fronten vad gäller ledighet. En dag kvar sen är det en längre ledighet än vad arbetsveckan varit, vilken lyx. 

Av spettan - 29 mars 2010 19:21

Vissa pyntar buskarna i trädgården med påskfjädrar, vilket inte skulle falla mig in att göra. Lider inte av att andra gör det, tycker faktiskt att det är lite charmigt, sådär lite fulsnyggt. Själv pyntar jag ingenting till påsk, trots att det finns påsksaker att ta fram. Bra om det kommer fram ett ägg fyllt med godis, på sin höjd, om ens det. Men bloggen pyntar jag!


  


Av spettan - 28 mars 2010 11:02

Tittade in till KUS på lunchen häromdagen och hittade en linneklänning, som jag inte riktigt kunde släppa. Så efter att ha tänkt klart, återvände jag och döm om min förvåning att den fanns kvar (för det fanns bara en). Det blev även en linneklänning till, där spetsen är trasig, men det ska bli en ny spets. Så nu är det ut och leta spets. Så får mamma fixa det när hon kommer på besök, för är det något jag inte kan, så är det att sy, vill inte lära mig heller. Hittade även en härlig linnekofta i beiget, vilket passar till allt.


                                                      

Av spettan - 27 mars 2010 12:14

Börjat dagen med att rensa i tvättstugan, som för tillfället känns som ett grov- soprum. Så nu står allt i hallen. Jag har så svårt för att slänga saker, fattar inte varför allt ska sparas och till vad. Är det inte använt på flera herrans år, då är det väl ändå bara att slänga. Nu har jag visserligen slängt en del oanvändbara saker som inte ens går att skänka bort, så lite framsteg gör jag. Så vem vet, innan jag är klar så kanske det blir en del som försvinner. Skulle tagit en före och efter bild för min egen del, så kanske jag skulle vara riktigt nöjd, men nu är de försent. Så nu återgår jag till operation rensning.

Av spettan - 26 mars 2010 19:01

Våren har varit på besök idag, hoppas den är här för att stanna. Plus 12 grader när jag kom hem idag, inte illa. Men i stället för isgator är det grus som ställer till problem. Vet inte vad jag har för skor, men igår höll jag på att halka flera gånger eller rättare sagt slira i gruset. För dom har inte hunnit med att sopa gatorna än, eller det kanske är för tidigt. Nu väntar jag på tussilagon, då är det väl ändå vår. 

Av spettan - 25 mars 2010 20:12


När jag gör Pavlova nästa gång ska jag spara jordgubbar för att testa ansiktsmasken och badet.


 


Jordgubbsmask för normal till fet hy

5 jordgubbar

2 msk yoghurt

2 tsk honung

Mandelmjöl, alltså finmalda sötmandlar.


Mosa jordgubbarna tillsammans med yoghurten, blanda i honungen och tillsätt mandelmjölet.

Applicera och låt sitta i 15 minuter, skölj med ljummet vatten.


Jordgubbsbad

500 g jordgubbar

1 dl vispgrädde

4 dl vatten

1 tsk olivolja


Mixa jordgubbar, vispgrädde, vatten och olivolja och häll blandningen i ett hett bad.

Grädden och oljan gör huden mjuk och jordgubbarna rengör.


Tipsen kommer från Veckorevyn.

Av spettan - 24 mars 2010 19:27

Tänk att väskan jag tittade på för över två veckor sedan fanns kvar. Trodde inte det var sant, eftersom det är en Marc Jacobs, för det oslagbara priset 250 kronor. Vilket är ett riktigt kap, även om den är lite sliten. Det gör den nästan bara ännu snyggare. Så nu är jag lycklig ägare av fem väskor från Marc.


      

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards