spettan

Alla inlägg under mars 2012

Av spettan - 31 mars 2012 18:59

Ser fram emot hot stone massage nästa vecka. Jag har höga förväntningar på att den som utför massagen är lika duktig som Simone. För det är klart den bästa behandlingen jag varit på, hela kroppen kändes som ny. Passade även på att boka in en tid för färgning av fransarna och plockning av bryn.

Av spettan - 28 mars 2012 18:47

Styr kosan till St: Eriksplan 2 i Stockholm och hitta fynd bland provkollektioner hos Flodell Agenturer.  Allt är inte jättebilligt men kap jämfört med pris i butik och ett ypperligt tillfälle att hitta unika fina saker som inte kommer att hänga på varje kotte. Sedan finns det megasale också. De har flera olika designers/varumärken med väldigt olika stil vilket innebär att det finns något för alla: romantiska klänningar i milda färger, färgglada tunikor för Ibiza och glittriga partyblåsor för sommarnätterna som väntar bakom hörnet. Säsongsnyheter med 30-90% rabatt på ordinarie priser utlovade.


Öppettider

Måndag 26:e mars – Fredag 30:e mars 08:00 -19:00
Lördag 31:a mars 10:00-17:00
Söndag 1:a april 12:00-16:00
Var iväg på lunchen och hittade en fin kofta från Lola Espeleta för 150 kronor.
Av spettan - 27 mars 2012 19:04

Fotade min resväska i solsken, då blev det så här. Tycker det ser ut som en röntgenbild!


       

Av spettan - 26 mars 2012 14:09

Tanken var att testa en whoppies från NK american bakery, men det blev en gigantisk bit Red velvet cake istället. Som tur var delade vi den på två annars hade det inte blivit någon middag, otroligt god! Klas passade på att shoppa, det var hans stad att shoppa i, själv hittade jag en söt kort blus i spets. Helgen avslutades med ett 50-årskalas med god mat och glatt sällskap.


     



       

Av spettan - 22 mars 2012 21:47

Fick fina färgglada galgar av Linnea idag, bara så där. Kul att bli överaskad, förgyllde min vardag.


       

Av spettan - 20 mars 2012 21:31

...är i farten värre än någonsin - jag vet att jag sagt det förr. Men när det så intensivt med vallningar som det är just nu så finns det inte ord för hur varmt det är. Känns som jag skulle kunna bidra med värme till ett kraftverk, nu tog jag i, men det är känslan av att värmen strålar. Vem vet kanske jag bidrar med värme till min närmaste medpassagerare på bussen!

Av spettan - 19 mars 2012 19:39

Idag gjorde jag dessa pannkakor med laktosfri mjölk, det blev faktiskt godare än med vanlig mjölk. Denna sats ger ca 14 assietstora pannkakor.


3 dl vetemjöl

2 msk strösocker

2 tsk bakpulver

1/2 tsk bikarbonat

1/2 tsk salt

2 stora ägg

3 msk rapsolja

3 dl mjölk

2 stora mogna mosade bananer

valnötter 


Blanda alla torra ingredienser ordentligt i en skål.

Tillsätt ägg och lite mjölk i taget och vispa till en slät smet.

Tillsätt de mosade bananerna och rör om.

Strö över valnötter innan du vänder på pannkakan.


OBS! Stek på svag värme så att pannkakorna inte bränns vid.


Serveras med lönnsirap.


       


       

Av spettan - 15 mars 2012 19:07

Alltid lika trevligt att arbeta på Tessinska palatset, en trevlig eftermiddag. Samtidigt hörde jag hur det gick i Royal Palace Sprint. Trädgården lika vacker som alltid, tror inte att den tappat sin grönska sedan i somras. 


        


Idag har jag varit på mässa i Kista, den var mycket givande och mycket gott att äta. Mycket choklad i alla dess former. Hotellet på bilden ligger alldeles brevid mässan, synd att tiden blev knapp, hade varit kul att titta in.


        

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards