spettan

Alla inlägg under oktober 2012

Av spettan - 30 oktober 2012 21:22

Jaha strumpbyxan för 199 kronor höll inte en hel dag, typ en halv dag. Så trist inte konstigt att jag inte vill veta hur mycket jag lägger på strumpbyxor! Skulle säkert bli något annat kul för pengarna.

Av spettan - 29 oktober 2012 18:53

... i kön på NK. Hon före mig hade haft oturen att två par strumpbyxor gick sönder inom loppet av lite mer än en timme! Strumpbyxorna var tunna och kostade 289 kronor, expediten tittade och drog och menade på att det var ringen eller nagelbandet som hon fastnat med i strumpbyxan. Hon lade även till att så är det med tunna strumpbyxor, inget svar någon kund vill ha. Hur som helst jag kunde inte låta bli att lägga mig i, det slutade med att hon skulle få pengarna tillbaka, tror inte att det var min förtjänst men jag tror att det gick lite snabbare i alla fall. Men vad jag fick lära mig var att vid påtagning av strumpbyxor (speciellt tunna) ska tas på med silkeshandskar, det var det jag lärde mig idag! Nu håller jag tummarna för att mina strumpbyxor håller mer än så, för det är inte billigt!


        

Av spettan - 9 oktober 2012 19:36

Vet inte i hur många Lindex jag varit in i och hur många gånger i varje. På grund av jakten på kläder från Missoni Lindex. Igår fick jag tag på en kjol, linne och blus. Linnet kommer att gå i retur så att någon annan får glädje av det. Så det jag fortfarande skulle vilja ha från kollektionen ör den svarta byxan, vem vet kanske någon har lämnat tillbaka ett par när jag går och byter linnet! 


        

Av spettan - 8 oktober 2012 07:00

Detta bröd påminner om scones, passar bra till en mild soppa. Detta bröd är det hetta i och smaken av öl finns där!


100 g smör

375 g vetemjöl

3 tsk bakpulver

1/2 dl socker

2 1/2 dl riven ost

1 dl hackade jalapeño (inlagda i burk)

1 msk chiliflakes

33 cl ljus lageröl


Smörj en brödform som rymmer ca 2 liter.

Smält smöret på svag värme.

Blanda de torra ingredienserna med ost, jalapeño och chiliflakes.

Rör ner ölen i mjölblandningen.

Avsluta med att hälla ner hälften av smöret.

Häll smeten i brödformen och häll över resten av smöret.

Grädda ca 45 minuter i 200°.

Låt brödet stå 15 minuter innan du stjälper upp den, låt svalna.

Skär i ganska tjocka skivor.


       

       



Recpetet kommer från Coop mersmak.



Av spettan - 7 oktober 2012 16:58

Trodde inte jag skulle falla för något smycke från Anna Dello Russo samarbete med H&M. Men se det gjorde jag!


       

Av spettan - 1 oktober 2012 19:13

Hade sett fram emot att träna idag efter ett långt uppehåll på ca 4 veckor. Men mina bihålor och huvud var inte med på noterna, så det blev inget. Hoppas komma igång snart! 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Skapa flashcards