spettan

Alla inlägg under juni 2010

Av spettan - 30 juni 2010 21:09

Är det så här det är att bli äldre? - Med diverse krämpor och övergångsbesvär. Får vara glad att jag klarat mig så här länge utan större besvär. Det kan alltid vara värre, men att ha ont i kroppen och ändå vara kärnfrisk, hur går det till. Om man nu ska tro provsvaren vill säga! Nu ska jag inte måla fan på väggen, men nu har jag hört i ett och ett halvt års tid att det är muskelinflammation. Hallå, hur länge ska den vara på besök i min kropp. Nu väntar jag på remiss till ultraljud. Så får vi se om diagnosen stämmer. Men en sak är säker, under den här tiden har jag nästan kommit över min läkarskräck, kan det vara något positivt!

Av spettan - 29 juni 2010 23:04

Tack Åsa för en jättegod middag och trevlig kväll. Allt var så gott, är proppmätt, så får se hur det går att sova. Det här kan vi göra fler gånger. Nu väntar spikmattan.

Av spettan - 28 juni 2010 18:32

Den här måndagen var segare än segast. Masade iväg till doktorn, för nu är det så ont igen, när jag inte får akupunktur, på grund av semester. Begärde att få en röntgen utförd, men innan jag eventuellt får det så ska jag få svar på proverna. Spännande att se, om jag får en remiss till röntgen eller inte. 

Av spettan - 27 juni 2010 15:15


Det här behöver du:


1 liten rödlök i tunna halvmånar (som ni ser på mina bilder hackar jag)

2-4 limefrukter, beroende på saftighet

Pressa limejuicen över löken och låt dra en halvtimma.

1,5 kg söt, mogen vattenmelon

250 g fårost

1 knippa färsk bladpersilja

1 knippa färsk mynta, hackad

3-4 msk extra jungfruolja

100 g urkärnade svarta oliver

svartpeppar



Höll på att glömma löken det blir två "saftiga" bilder en med och en utan lök. För det här är en saftig sallad. Nigella hon kan hon, saknar henne i TV-rutan!




        





Av spettan - 27 juni 2010 15:06

Så trist att få meddelande - Fel på dataplatsen, när allt är klart och tryckt på publicera! Så nu har jag ingen lust att skriva något mer i dag. Ska äta rester från i går, då det bjöds på libanesiska röror, lammfärsbiffar, Nigellas fetaostsallad, potatis inlindade i bacon och som avslutning jordgubbar. Mumsfillibabba!


    

Av spettan - 25 juni 2010 22:59

Mätt och belåten efter en trevlig eftermiddag/kväll tillsammans med G & B. Tack för all god mat, i morgon är det jag som står för middagen. Strålande väder, kunde inte ha blivit bättre. Kvällen avslutades med en uppfriskande cykeltur. Så nu tänker jag avrunda med kvällen med en film. Utanför är det fyra unga tjejer som skriker för full hals med en varuvagn. Undrar hur deras kväll slutar, knappast med en film.

Av spettan - 24 juni 2010 19:42

Hemma efter en härlig förmiddag på Sundbyholms Slott i Eskilstuna. I morse när jag gick från Slussen till Centralen, låg vattnet blankt, klarblå himmel och sommarväme öven i skuggan. Njuter av sådana dagar, hoppas på många flera. Vädret var lika vackert i Eskilstuna så Slottet var så inbjudande och fint. Blev väl omhändertagna och visades runt både på Slottet och i Herrgården. Lite smycken fick följa med från Slottet, ville ha ett halsband till, men förhoppningsvis finns det kvar i augusti.


                                


Uppdraget jag skrev om är nu avklarat, rättare sagt i går. Tyckte vi* fixade det galant. Det var nämligen så att jag blev ombedd att hålla tal (*begärde stöd av Annika). Nu blev det inte så mycket tal, valde att skriva om texten till Oh Carl Gustav till Mr R som även heter Carl. Blev riktigt nöjd, och bra allsång fick vi igång. 


Så här fina blommor har jag på köksbordet just nu.


  


Av spettan - 22 juni 2010 19:41

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen. Nu är vallningarna värre än någonsin, kan ha att göra med att temeraturen har stigit. Finns det något till oss klimakteriekossor, t.ex någon tuff solfjäder eller något annat bra inte vet jag. Nätterna ska vi inte tala om, det är fläkt av och fläkt på, ständigt surr och störande för nattsömnen, inte minst för herrn i huset. Nåja han drar stockar och jag fläkt, undrar vilket som är värst!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards