spettan

Alla inlägg under januari 2010

Av spettan - 31 januari 2010 16:16

Äntligen fick jag lust att göra i ordning armbandet, som jag fick i julklapp. För det är ett "fotoarmband", vilket innebär att jag själv måste fixa dit fotografierna. Fick faktiskt två stycken, det ena är med berlocker. Det jag gjort idag ser ni här nedan. Lyckades hitta ganska bra fotografier, så jag känner mig ganska nöjd. Men det kan alltid bli bättre. Så nästa gång kanske det är blommor eller något annat skoj i ramarna. Men just nu är det nära och kära.



  
Av spettan - 30 januari 2010 13:46

Jaha så hittade jag så äntligen en present till Klas. Det var inte en dag för tidigt, eftersom födelsedagen redan varit. Det blev ett par skor från Sorel, tur att färgen inte var samma som mina. Tycker det känns töntigt när par går klädd i samma lika kläder/skor. Men nu slipper vi det. Själv hittade jag en mysig brun kofta och ärmvärmare från Odd Molly på rea. Ärmvärmarna tänker jag använda som vristvärmare, har provat och det funkar, det kommer värma skönt. 


                           


                      

Av spettan - 29 januari 2010 18:45

... för gående. Kan tyckas onödigt, men ibland önskar jag att det skulle finnas! För varför är det alltid jag som ska väja? För så upplever jag det, för det mesta faktiskt. Så ibland bestämmer jag mig - Jag väjer inte, ibland funkar det och ibland inte, för förmodligen tänker den mötande likadant. Då blir det en liten knuff. Imorse när jag gick till bussen fick jag två möten. 

- En dam med cykel och hund, hon vägrade och jag med, men jag gav mig inte så hon fick snällt ge plats åt mig på trottoaren.
- En dam med två hundar står och messar rör sig inte en millimeter, var tvungen att gå ut på vägen. Hade det kommit en bil hade jag snällt fått stå och vänta, eller hade damen flyttat sig då, kanske vem vet. 


  

Av spettan - 28 januari 2010 20:54

... är veckan slut. Till helgen ska jag bara ta det lugnt och absolut inte gå ut om det snöar. Imorse kändes det som att gå i bly, eftersom det inte var plogat. After Work på jobbet idag, trevligt sätt att avsluta veckan på. Men nu vill jag gå och lägga mig, är så trött.

Av spettan - 27 januari 2010 19:46

När jag kom till jobbet idag så stod det en vas med tulpaner på mitt skrivbord. Tusen, tusen tack Karin, vad glad jag blev, favoriterna dessutom (blandade färger). Hade ingen aning om att det varit tulpanernas dag den 15 januari, verkar ha funnits i 20 år, det har jag missat. Fast kanske, kanske har jag något minne av någon reklam angående tulpanernas dag i bakhuvudet. Spela roll tulpaner är fina och det köper jag även om det inte är tulpanernas dag. Men tänk om, det bara gick att köpa tulpaner en dag per år... trist skulle jag tycka.


  


Av spettan - 26 januari 2010 18:27

... tandläkaren av sig idag efter besöket igår. Fick beskedet att tanden ska bort. Den här tanden som ska bort har jag redan opererat två gånger med att kapa rötter, samt en rotfyllning för det, men vad har det hjälpt, ingenting. Bara problem med en fistel som poppar upp då och då, inget större problem, trodde jag! Det visar sig att min kropp jobbar stenhårt för att detta ska läka fick jag veta. Lite märkligt för jag har haft ont i kroppen i snart ett år. Så nu ska det bli spännande att se hur det blir efter att tanden är borta och ersätts med brygga. Passade på att fråga om jag klarar mig på 10.000 för detta ingrepp, men svaret blev nej, men under 15.000 kronor. Stort hål i både mun och plånboken. Så för att pigga upp mig lite efter detta dystra besked. Gick jag och köpte en klänning från Stella Nova, riktigt fynd 70 %, så nu är jag lite gladare igen. Mycket tack vare etiketten på klänningen och den söta rosa kassen, tänk vad lite det behövs.


                                                       

                                   

Av spettan - 25 januari 2010 20:00

... ett par skor från Sorel idag, bara så där. Nu var det inte den här sorten jag skulle ha, det var en känga jag sökte med lykta igår. En extra bonus var att skorna var nedsatta med 30 % alltid något. Så sköna, ska visst vara varm också.


  

Av spettan - 24 januari 2010 21:10

Här kommer receptet Birgitta, på din begäran. Namnet har denna sallad fått för att den klarar sig i tre veckor. Jag har faktiskt ingen aning om det stämmer, för så länge räcker den inte hos oss! 


1 kg vitkål - strimlas eller med osthyvel

1 kg morötter - rivna

1 röd paprika- strimlas

1 grön paprika - strimlas

1 purjolök - strimlas


Dressing

1 dl solrosolja

1 dl äppelcidervinäger

3/4 dl strösocker

1/2 tsk salt

1/2 tsk salladskrydda


Blandas och koka upp.

Häll den varma dressingen över salladen och blanda.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards