spettan

Alla inlägg under februari 2010

Av spettan - 28 februari 2010 11:45

Så är helgen snart över, blev inte mycket gjort. Gått en sväng med dammsugaren, det får räcka. Får ta itu med storstädningen lite senare, lite skit har ingen dött av, som det så käckt heter. Det talesättet köper jag rakt av, för tillfället i alla fall. Kanske blir det att tvätta en eller två maskiner, än är inte dagen över. Men nu börjar det blir dags för lunch. 

Av spettan - 27 februari 2010 16:55

Det blev en hel del köande på OS i Vancouver. Men det var välorganiserat, det var funktionärer överallt, som hänvisade oss rätt. Vi hade flyt med alla bussar. I vanliga fall brukar jag ge upp i köerna, men i detta fall var det inga problem med att köa. Kan bero på att det var OS, vilket jag inte köar till varje dag. Träffade en som inte hade samma flyt som oss. Skulle till tävlingen i Whistler men hamnade i Cypress Mountain, väl framme på rätt plats, hade Kalla redan tagit hem guldet. Snacka otur. 


  

Av spettan - 26 februari 2010 18:46

Så har det hänt. För första gången i mitt fyrtioåttaåriga liv har jag missat att betala en räkning, den skulle ha varit betald idag. Men telia får snällt vänta till på måndag, den första mars. Fattar inte hur det gick till, skyller på att det var så mycket annat före resan och efter resan var/är det jetlag. Att det var telia som blev drabbad är inte så konstigt för jag blir galen på alla e-fakturor därifrån. Kommer i parti och minut, fast inte hela månaden gått, så nu ligger det redan två och väntar med förfallodatum sista mars. Kanske skulle ta och ändra till kvartal, få ta en funderare på det.

Av spettan - 25 februari 2010 19:29

... en affär i Vancouver som bara säljer prylar, som har med OS att göra. Det fanns smycken, samlingsmynt, jackor, tröjor, mössor, vantar, lönnsirap och mycket mycket annat. Första dagen vi gick förbi så var kön otroligt lång, så vi skippade det. Eftersom detta var på kvällen, bestämde vi oss för att satsa på morgonen istället. Men det visade sig vara värre. Hur som helst så var det bara att ställa sig i kön, eftersom vi ville in och handla. Hade sett en del snygga tröjor och jackor som var och varannan hade på sig. Det visade sig att vi var inne på tio minuter, så smidigt gick det. Pratade med en kvinna som bodde i Vancouver som sa att affären hade öppnat redan i oktober, men hon hade inte varit in, så nu fick hon köa med oss turister. Nu var det tyvärr mycket som inte fanns som jag ville ha och dom hade ingen koll vad som fanns i lager, men dom fyllde på hela tiden. Så det blev en tur till The Olympic Store, men då tog kön trettio minuter. Men det var det värt. Det blev några tröjor, jackor, pins och vantar till oss båda, dock inte likadana, gudskelov. Det blev visst en likadan tröja. Får väl ha på oss tröjorna om det blir campingsemester någon gång.






Av spettan - 24 februari 2010 19:29


Tror att det blev en timme inne på Sephoras. Gillar deras egna produkter. Sen är det inte helt fel att dom har en himla massa annorlunda märken som inte är så vanliga här hemma om det ens finns. Ser fram emot nästa besök, när nu det blir och vart i världen, det vet jag inte än.


Shopping från Sephora

En ögonfransböjare med värme

Prisvärt

Hälsosam deodorant* 

Oh

Rosa läppglans

Avmattningspapper till ansiktet med svag lavendeldoft


*en deodorant ska inte innehåll aluminium, det är inte bra för lymfkörtlarna.


  





Av spettan - 23 februari 2010 19:57

... shopping från Vancouver. Sa att jag skulle dra ut på vad som blev shoppat på resan. Så idag tänkte jag visa upp mina solglasögon. Nu är jag inte så förtjust i att använda solglasögon, men jag gillade dom här. Som vem vet det kan kanske bli ändring på det. Hittade även ett armband i silver och grått, men när jag kom hem så visade sig att den var grön och inte grå, hm hur kunde det bli så! Sedan kunde jag inte motstå denna fina burk full med popcorn, som jag ska ha till papperskorg när den är tom. Kunde inte heller motstå en annan söt ask, den innehöll choklad, inte vilken som helst utan GODIVA.


     

                  


   

Av spettan - 22 februari 2010 09:35

... i resväskan? Det var min första tanke när jag köpte skinnjackan. För jag hade nämligen fullt i min resväska. Hade redan fått sätta över saker i Birgit och Kajsas resväska. Nu var det inga problem med jackan, den gick att knöla ner i väskan. När vi väl kommer till flygplatsen så var vi tvungen att stuva om, eftersom det var övervikt i vissa väskor. Men vi lyckades att få alla fyra resväskor till ganska precis 23 kilo. 


                

Av spettan - 21 februari 2010 16:36

2,5 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

0,5 tsk salt

2 msk socker

1 ägg

2,5 dl mjölk

2 msk smält smör



Blanda alla torra ingredienser.

Smält smöret och blanda det med ägg och mjölk i en annan skål.

Blanda inte för mycket, bara precis så att allt blandas.

Stek ca 10 cm stora pannkakor med smör i stekpanna.

Servera dem med färsk frukt eller bär, lönnsirap och eventuellt smör eller vispgrädde. 


Recept: Kandace Clark-Westin, Nordic Light


  


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards