spettan

Alla inlägg under maj 2010

Av spettan - 31 maj 2010 20:55

Letar efter ett recept, som jag nyligen sett i en tidning här hemma Så nu håller jag på att vända upp och ner på hela huset för ett recept. Har jag tur så hittar jag något annat kul som jag plockat undan och glömt bort. Så nu fortsätter letandet.

Av spettan - 30 maj 2010 18:56

... på att pionerna ska slå ut. Nu går det fort det gäller att ha koll på knopparna. Får njuta av pioner i vas så länge, eller rättare sagt på bild. För dessa pioner är i komposten. 


  

    

Av spettan - 29 maj 2010 18:59

Började dagen med att dammsuga. Sedan blev det en promenad med Mrs K, som slutade med shopping. Det blev en klänning och lite annat smått och gott. Så nu får vi se om jag fortsätter med städningen, för det räcker inte bara med att dammsuga. Men det är ju en dag imorgon också, varför stressa, det är ju helg.


        

Av spettan - 28 maj 2010 19:06

Tyvärr har jag inte hunnit se alla bidrag inför Euro♡ison. Men jag håller  på Tysklands bidrag, glad pop i allra högsta grad. I morgon kanske jag har en annan favorit men jag tror att Tyskland kan vinna. Synd att inte Anna kom till final, även om hon inte var min favorit. 


Av spettan - 27 maj 2010 22:32

Hemma efter en trevlig middag på Gondolen. Planen var att vi skulle hänga i baren en stund, men det var bara att glömma. Det var så fullt att det knappt gick att vända sig om. Så det fick bli Eken på hotell Hilton istället, där var det lugnt och skönt. Det visade sig att dom har sparrisvecka till 30 maj. Synd att man inte visste det innan, eftersom jag gillar sparris. Men goda drinkar blev det med trevligt sällskap.

Av spettan - 26 maj 2010 19:56

I dag kom Ann åter till jobbet, efter en weekend i New York. Med sig hade hon en söt Marc Jacobs penna till mig, tack Anna. Kul att få oväntade presenter, även om hon hade sagt innan hon for att hon skulle försöka hitta pennan. Så avundsjuk på hennes resa, jag vill också åka till New York. Det är sex år sedan jag var där och jag vill inget hellre än att åka dit igen. Men inte ensam, så jag väntar att någon av mina vänner ska säga, nu sticker vi. 


    

Av spettan - 25 maj 2010 20:06

Provade en klänning för två veckor sedan. som jag inte kunnat sluta tänka på. Så för en vecka sedan var jag och tittade på den igen, men det blev inget köp. Så i dag bestämde jag mig för att köpa klänningen om den fanns kvar. Tji fick jag den var såld. Det fanns nämligen bara ett exemplar eftersom den var från en provkollektion. Så vem vet kanske hittar jag den till hösten igen. Har aldrig någonsin varit så snygg i en klänning eller ska kanske säga kroppen har aldrig sett bättre ut, för klänningen formade kroppen. Skulle ha lyssnat på mamma som var med och försökte få mig att köpa den, nästa gång ska jag lyssna på mamma.

Av spettan - 24 maj 2010 19:17

Nu är det dags för en detox-kur, igen. Anledningen till detta är att det blev lite för mycket gott i Köpenhamn. Så fort blir jag beroende av sötsaker. Inte för att jag ätit varje dag, men fredag-söndag. Det är en dag för mycket per vecka. Så för att komma på rätt sida igen, det vill säga den sockerfria sidan. Ska jag testa en "egen" blandning med citron, lönnsirap och nejlikor, som ska vara rensande. 


Cleanse-dryck

Pressa en citron i en liter vatten, tillsätt fem hela nejlikor och fem tsk lönnsirap. Drick under dagens lopp.


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards