spettan

Alla inlägg under november 2010

Av spettan - 30 november 2010 21:20

Från den första till den sjätte december kommer jag att ha recept som passar till glögg eller innehåller glögg. Först tänkte jag ta fram 24 stycken recept - typ adventskalender, men jag är lite sent ute. Så i morgon den första december kommer första receptet - håll utkik.

Av spettan - 29 november 2010 20:28

Fick precis ett samtal från ellos postorder som börjat samarbeta med ett försäkringsbolag så nu är det försäljning av olycksfallsförsäkringar även från ellos. Visst finns det förmåner med att vara kund och medlem, men måste det ske utskick via sms, brev, e-post och telefonsamtal. Blir så trött på att företag använder sig av alla dessa fyra tjänster. Skulle jag få välja skulle det bli via sms.

Av spettan - 28 november 2010 19:56

Tjuvstartat med att plocka fram luciatåget, brukar inte göra det förrän andra advent. Tyckte det passade bra eftersom jag bakade saffransbröd. Jag är lite lat av mig, så jag gör kransar och längder i stället för lussekatter. Till fyllning smälter jag vit choklad och rör i hop med smör och punch, sedan lite strösocker, gott när det blir lite kanderat. 


  

  

  

Av spettan - 27 november 2010 19:02

Betat av lite på att göra listan. Den är inte helt avklarad, men jag ger mig själv godkänt. Så nu är det dags för middag. Vem vet kanske jag får lite mer gjort i kväll, om inte så får det bli en bra film. 

Av spettan - 26 november 2010 19:07

... att göra lista till helgen.

- Städa

- Tvätta

- Adventspynta

- Baka lussekatter

- Handla

- Göra julkort


Hur ska jag hinna med allt, jag vill hinna slappa lite också efter veckans jobb. 

Av spettan - 25 november 2010 21:56

Hemma efter en trevlig middag hemma oss Mrs LK. Gott var det. Fick även skjuts hem, vilken lyx. Så tack för i kväll. Fick även chansen att hälsa på familjens nya gunsting - Gasse, tyvärr blev bilden suddig, men visst är han söt! 


                

Av spettan - 24 november 2010 20:24

Vissna tulpaner är också vackra. Fotona får tala för sig själv.


  

 

                           

Av spettan - 23 november 2010 19:04

... känns det som vintern är här. Det blåser och yr där ute. Glad att vara hemma efter en promenad med underlag som en skridskobana. Klarade mig från att vurpa, men det var nära tre gånger, men det blev inte tredje gången gillt, som tur var. Så nu sitter jag mätt och belåten i soffan och njuter att vara inne, när vinden viner utanför. 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Skapa flashcards