spettan

Alla inlägg under december 2009

Av spettan - 14 december 2009 19:27

...fick inte mitt fina halsband på auktionen. Det gick för 1600, mitt bud var 1300 kronor. Så det var någon annan som fick sin vardag förgylld! Ska tilläggas att jag trodde auktionen var på tisdag. Så jag blev paff när det var klubbat idag. Så går det när man inte läser ordentligt. Auktionen fortsätter imorgon med resterande objekt...bara dyrgripar imorgon, inget för mig.

Av spettan - 14 december 2009 19:07

Så har det kommit ett akupressurpaket i tre delar. 

  • Yantraringar - Stimulerar fingrarnas akupressurpunkter
  • Yantrabältet - T.ex stuss, lår, vader och mage
  • Yantrakudde - Kudden är uppblåsbar

Eftersom jag alltid packar ner spikmattan på resorna. Passar detta perfekt, vilket innebär att jag kommer att få mer plats i resväskan för annat. Ska bli spännande att se vad yantraringarna har för effekt. För 349 kronor blev detta mitt.


  

Av spettan - 14 december 2009 19:00

Det här receptet kommer från Allt om mat nr 20 2009. 


Till 10 personer

1 kg laxfilé som varit fryst i 3 dygn

1 msk hela fänkålsfrön

2 msk salt

4 msk socker

1 krm vitpeppar

1 påse saffran (0,5 g)

1-2 msk konjak

2 dillkvistar


Ta bort benen från laxfilén och lägg den på ett fat. 

Stöt fänkålsfröna i mortel.

Blanda salt, socker och kryddor.

Rör ut saffran i konjaken.

Gnid in laxen med kryddblandningen på köttsidan och lite på skinnsidan.

Droppa över saffransblandningen.

Strö över dillen och lägg i plastfolie eller lägg laxen i en plastpåse.

Lägg laxen i kylen ca 1 dygn.

Vänd laxen och grava den ytterligare 1 dygn.

Skär bort skinnet och skär i tunna skivor.

Av spettan - 13 december 2009 16:38

Bukowskis har Vintage auktion på tisdag, detta parti har ett utropspris på 1000-1500 kronor. Jag har fastnat för halsbandet, det vill jag gärna ha. Har precis lagt ett bud, nu är det bara att vänta, inget är som väntans tider!

Av spettan - 13 december 2009 09:56

... Jesper Björnlund eller som han även kallas - Jeppecool.


Av spettan - 12 december 2009 15:26

Jesper Björnlund gjorde det igen! Två raka! Nu väntar jag bara att åket ska komma ut på nätet.


//www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/article6279910.ab

Av spettan - 12 december 2009 10:45

... här kommer Jesper Björnlund som vann VC-premiären i puckelpist igår. Hoppas det håller hela vägen fram till OS i Vancover. Där kommer jag att sitta på första parkett och vråla!


http://www.youtube.com/watch?v=ySUUjyZATTY


Jesper är även en konstnär med pensel, inte "bara" på skidor. Jag gillar den här tavlan som han har gjort.


  

Av spettan - 11 december 2009 17:49

Så var första julklapparna inköpta. Trots att vi inte skulle ha några, men nu är det gjort. Misstänker att det blir några till. Det beror lite på, för när jag köper julklappar så är det impulsivt, ingen planering här inte. Det ska bara kännas rätt när jag ser något som det står någons "namn" på. Det blir oftast dom mest lyckade klapparna. Få se om jag ger mig ut på lite klappjakt till helgen. 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards