spettan

Alla inlägg under november 2010

Av spettan - 13 november 2010 20:52

I går blev jag sittande framför datorn i timmar. Det hela avslutades med att jag inhandlade en väska på webben från shopbop.com. Det ska endast ta tre arbetsdagar så ska min nya, fina Marc by marc jacobs vara här hos mig - Längtar.

Vad jag har gjort i dag - återkommer jag om i morgon.


                                 

Av spettan - 12 november 2010 18:41

... anländer gästerna i morgon bitti. Beräknas ringa på dörren ca klockan sju. Dom ska nämligen reka lite inför bilfärden senare under dagen. Det kan vara bra, så undviker dom att köra vilse. Tänkte bjuda på nybakade scones, Trots morgon pigga gäster så blir det sovmorgon för min del, för i vanliga fall ringer klockan vid sextiden.

Av spettan - 11 november 2010 19:07

Börjar bli dags att sätta i gång med att göra julkorten. Har inte kommit på vad jag ska göra i år. Har i och för sig inte tittat i min lilla materiallåda för julkorten. Vet att jag köpte något förra året som jag inte använde, får hoppas att det duger i år. Men inspirationen kanske kommer med julmusiken, så det är bara vänta och se, när julstämningen infinner sig. Vi är snart där, för fort går det.

Av spettan - 10 november 2010 20:13

Har fått för mig att vita strecken på övergångsstället ska vara behandlade med något antihalkmedel. Kanske har jag fel, eller så har det med temperaturen att göra. Det var nära ögat att jag slog en frivolt i dag, men turen var med mig, så jag kom oskadd hem.

Av spettan - 9 november 2010 20:15

I går klagade jag på kylan. I dag blir det halkan, nu har hala löv ersatts med snöblask. Så det var ett steg fram och två bak, vilket innebar att promenaden från bussen blev dubbelt så lång. Känner mig faktiskt ganska stel i kroppen just nu, förmodligen spände jag mig för att inte ramla. Ja, ja så är det att bli gammal eller ska jag säga äldre. Strunt samma resultatet är det samma.

Av spettan - 8 november 2010 18:38

I morse visade termometern en minus grad. Trots den futtiga minusgraden var det så kallt att jag höll på att frysa fingrarna av mig, fast jag hade handskar. Så i morgon blir det vantar, Passade även på att inviga min nya mössa som jag köpte i helgen, den är svart med en rosa rosett och kommer från SVENSK, men det märket sprättade jag bort.

Av spettan - 7 november 2010 11:29

Den här helgens plan gick inte i lås. När jag ringde Grand Hotell för att boka afternoon tea, fick jag veta att det var fullbokat. Nu är det så att det är inte alla bord som går att boka, så det finns så kallade drop in bord, men oftast en timmes väntetid. Fick rekommendationen att komma klockan fyra, vilket jag tycker är för sent. Tror att det är lättare att få bord på vardagar, eller bättre planering, vilket som.

Av spettan - 6 november 2010 20:03

Hemma efter en hel dag på Sickla köpcentrum. Det blev en lyckad tur men en hel del fynd. Det blev en klänning, två koftor, läppglans eller trutvalla som jag brukar säga. Även lite underkläder och ansiktskräm. 


Har precis lämnat middagsbordet och är proppmätt efter att ha ätit köttfondue, med en massa goda såser och smått & gott potatisar, vitlöksbröd och sallader. Nedan följer buljongen jag gjorde till fonduen.


Bra buljong till köttfondue

3 dl vatten

3 dl rött vin

2 oxbuljongtärningar 

3 tsk soya

vitlök

chili

salt & peppar


Blanda alla ingredienser och låt koka upp en stund.


Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards