spettan

Alla inlägg under december 2011

Av spettan - 3 december 2011 10:30

Fortsätter med temat godsaker eftersom det blivit en del av det. Choklad shoppat från Hershey´s, lite märkligt eftersom jag inte är någon chokladfantast. Har tagit sista biten av Cookies´n´Creme, försökte njuta så mycket som möjligt av sista biten. Nu är den tyvärr slut - så god, inte så söt som vit choklad kan vara. Som tur är så har jag Kisses choklad kvar.


 


       

Av spettan - 2 december 2011 15:00

     

Snickerdoodle från Mangnolia Bakery


Jag kan inte beskriva i ord hur god månadens Cupcake - Snickerdoodle var! Skulle köpt med mig ett par stycken och satt i frysen. Det blev även en Red Velvet och en Carotte Cake inte helt fel det heller. Jag kan tänka mig att testa göra en Red Velvet till jul men då i form av tårta, det är lite mindre pyssel med glasyren.


En upplevelse att se hur snabbt och enkelt det går för personalen att fixa glasyren på dessa underbara Cupcakes. Jag skulle kunna vistas där och bara studera deras teknik i en timme, om jag hade haft den tiden.

   

Magnolia Bakery November Cupcake of the Month: 

A light, heavenly cinnamon cake iced with meringue and finished with a sprinkle of cinnamon sugar. Visit any of our locations in New York, L.A or Chicago to enjoy our Snickerdoodle cupcake!



   

Av spettan - 1 december 2011 19:14

Vet inte om jag skrev vad adventskalendern skulle innehålla i år. Men nu har jag bestämt att det kommer att bli bilder från New York och kryssningen. 


Njutit av mycket god mat under hela resan. Macaron från Macaron Café på Madison Ave. i New York. Valet blev en macaron med pumpa och kanel, det visade sig vara ett bra val - Otroligt god. Den andra var Marias med smak av creme brulee den fick också godkänt. Det är inte lätt att välja macarons blanda alla smaker och eftersom det är så glada färger på dessa godsaker.


Titta in på hemsidan med alla smaker som finns www.macaroncafe.com.


       

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards