spettan

Alla inlägg under juni 2010

Av spettan - 10 juni 2010 20:22

... finalen för pionen som jag följt i några dagar. Men som tur är, finns det flertalet knoppar kvar som ska till att blomma. Har suttit hemma och jobbat i två timmar med foton, så nu har jag verkligen kramp i handleden. Så nu blir det inget mer för idag.


    

Av spettan - 9 juni 2010 19:06

.. sommarskor. Inte insekter heller för den delen. Om jag ska säga något negativt om sommaren. I dag har jag fått fyra skavsår av ett par skor som tidigare inte gett mig skavsår. Så i morgon blir det kanske till att gå barfota! Jag vill ha stövlar året om, men det blir lite för varmt, när det är varma sommardagar. Så ser pionen ut idag.


          


              


Av spettan - 7 juni 2010 19:07

Trevligt med gäster som arbetar som flitiga myror. Killarna har nästan målat hela huset, även högst upp i taknocken. Helt otroligt, bra jobbat killar. R har tjänat en hacka på att plocka kottar, få se om han fortsätter i morgon. Kul att Tigerkakan nästan var slut, så nu är det en banankaka i ugnen, så har dom fika i morgon också. Nu har jag stenkoll på pionerna, en bild från gårdagen och från idag.


 

   

Av spettan - 6 juni 2010 19:09

... att göra Tigerkaka med honung. Den blev kompakt, så det får bli dammsugare eller arraksbollar av kakan. Men det spar jag till en regnig dag. Nu är det gäster på ingående, skinkpaj i ugnen och en fräsch fruktsallad, väntar resenärerna. Trevligt med besök. Nu hör jag bilen komma i backen, vilken timing.

Av spettan - 5 juni 2010 18:39

... med dagen. Började dagen med att sätta i gång tvättmaskinen, som tur är sköter den sig själv. Så jag gick ut och lade mig i solen och läste. Efter det fick jag för mig att baka en Tigerkaka, har jag inte gjort på flera år. Nu testade jag med en fast honung istället för socker, få se hur det blev. Det får bi en smakbit till kaffet om en timme eller så. Blir Tigerkakan lyckad sätter jag ut receptet.

Av spettan - 4 juni 2010 19:04

Ett litet axplock på lite studentbilder från gårdagen. Jag hade också velat åka på flaket.


                 


                 


                         



Av spettan - 3 juni 2010 00:31

Så har guddottern tagit studenten. Precis hemkommen från en trevlig studentbuffé med mycket god mat och gott sällskap. Skönt att bo på samma gata, nära hem. Men nu ska jag gå och lägga mig. För i morgon är det Mickes tur att ta studenten. Ska vara på plats klockan tio för utspringet. Sedan träff med "gamla" arbetskamrater. 


  

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Skapa flashcards