spettan

Alla inlägg under juni 2010

Av spettan - 21 juni 2010 19:03

Saknar inspiration till en uppgift jag fått. Kan inte skriva vad eftersom det är en överraskning. Men en sak är säker, det är en svår uppgift. Vi är två som ska klara detta uppdrag innan veckan är över. Kändes som vi började bra, men sedan kom jag in på ett annat spår, så det blev det till att tänka om. Kanske blir det första alternativet i alla fall, det beror på hur bra det andra blir. Men det är inget av förslagen som är klart än!

Av spettan - 20 juni 2010 12:03

... som jag hade tänkt mig denna helg. Hade planerat att åka in och titta på bröllopet om vädret tillät. Nu var det inte vädret som satte stopp för utflykten, utan en släng av magsjuka. Så det fick bli bröllop framför Tv:n istället. Nu ska jag fortsätta kurera mig så jag orkar med den kommande fyra-dagars vecka som stundar.

Av spettan - 16 juni 2010 22:25

Avslutat kvällen med en Raspberry Pie. En drink med Smirnoff Raspberry and crème de cassis with raspberry’s and vanilla flavors topped with cream. Ljuvligt god, som en efterrätt. Ska prova att gör den hemma någon gång. Morgondagen fortsätter med två avtackningar, så det blir lite smått och gott även imorgon. Festligt hela veckan lång. 

Av spettan - 15 juni 2010 21:45

Den här veckan är det full rulle både hemma och på jobbet. Allt eller inget på en gång, är det inte märkligt så säg. Skulle vara en dröm om det kunde sprida ut sig lite mer. Men vem vet, då kanske det inte skulle vara lika roligt. En liten "sommarfest" på jobbet idag, såg ut som det skulle börja regna, men vi klarade oss. Nästa tillställning är på torsdag, två stycken dessutom, det är mycket nu.

Av spettan - 14 juni 2010 21:15

Såg en stor röd fin gunga i form av ett rött hjärta vid tegelbacken. Misstänker att det är inför bröllopet som stundar. Ska försöka hinna dit och gunga lite, innan den tas ned. Om vädret tillåter tänker jag åka in och titta på kortegen. Tänker passa på att ta med kameran, för vem vet vem som kan fastna på bild. Ska man tro på alla mätningar som gjorts så ska det väl inte vara någon större trängsel. Det tror jag vad jag vill om, men som sagt det visar sig.


Av spettan - 13 juni 2010 10:30

Hört att bikarbonat ska vara bra till mycket, men inte trodde jag att det var så brett användningsområde! Nu i veckan kom det ett reklamblad med boken ”Den fantastiska bikarbonaten”, för 198 kronor. I boken finns 312 sätt att använda bikarbonat på. Några exempel på vad bikarbonaten kan användas till förutom bakning.


Bikarbonat kan hjälpa mot:

  • Inflammerat tandkött
  • Svårläkta sår och solsveda
  • Lindra ont i halsen
  • Lugna smärtan mot bisting och blåsor
  • Torka ut akne
  • Få bukt på nästäppa och kliande ögon
  • Ersätta saltförlusten vid diarre
  • Rengöra din ugn enkelt utan att skrubba
  • Ta bort dålig lukt i kylskåp och frys
  • Polera matsilvret
  • Rengöra tvättfat, badkar
  • Rensa igensatta avlopp
  • Plus mycket mycket mer...

Tycker det låter helt otroligt, frågan är hur mycket bikarbonat som går åt. Om bikarbonaten är så bra till så mycket, så tycker jag att påsarna ska finnas i större förpackningar. 

Av spettan - 12 juni 2010 18:09

Här blåser det som sjutton, nästan storm. Knakar i husknutarna, rätt mysigt men inte nu i juni. Än så länge har inget blåst bort, vad jag märkt i alla fall. Fått en del gjort i dag. Men nu tänker jag lägga mig raklång och titta på film och njuta av att vara ledig.

Av spettan - 11 juni 2010 18:09

... väderprognosen. Så jag vet om jag ska börja med städ och tvätt redan i kväll eller vänta tills i morgon. Tvättkorgen är full, hörnen har besök av dammråttor. Men jag hoppas på solsken, då jag börjat på en spännande thriller. Nu har jag sett prognosen, verkar som jag kan ta itu med sysslorna i morgon. Skönt då kan jag bara njuta av att det är fredag.


❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧❧

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Skapa flashcards