spettan

Alla inlägg under februari 2010

Av spettan - 21 februari 2010 16:30

Blev så sugen på amerikanska pannkakor. Kan bero på att det funnits på frukostbordet i några dagar, på hotellet. Sagt och gjort det blev en sats till mellanmål. Testade ett nytt recept från Kandace Clark-Westin, Nordic Light. Ska tilläggas att jag testat några recept av amerikanska pannkakor. Men det här var överlägset det bästa receptet jag provat. Kanske kan det ha att göra med att jag stekte i smör. Men attans vad gott det var. Så imorgon blir det pannkakor till frukost, eftersom det blev över. Receptet hittar du under Spettans favoriter - Mat. En sak till - Sheraton i Vancouver jag slår er på fingrarna med detta recept.

Av spettan - 21 februari 2010 10:45

Nu är resväskorna undanstoppade för denna gång. Det blev en del shoppat i Vancouver. Kommer att dra ut lite på vad det blev. Tänker börja med det bästa. Haft en önskan att köpa något från Tiffanys & Co sedan jag besökte den i New York. Sagt och gjort det blev ett halsband och en berlock, vilken lycka. Nu ska jag börja samla berlocker från Tiffanys & Co. Kajsa lyckades ta ett foto på Tiffanys men blev omedelbart tillsagd av vakten. Det gick inte så långt att hon var tvungen att radera fotot i alla fall, så han var snäll.


  

Av spettan - 20 februari 2010 19:07

Hemkommen från OS i Vancouver. Resan var knappt en vecka, men det känns betydligt längre. Vilket är positivt. Har haft några hektiska dagar i Vancouver med resor till tävlingarna. Men allt klaffade bra. Det enda som var lite trist var att Jesper Björnlund inte tog medalj, för hans skull. Men han kom till sin andra OS-final vilket var bra jobbat. Kul att se någon man känner åka i ett OS på plats. Vi hejade så gott vi kunde, men det hjälpte inte! Men som sagt var, bra gjort Jesper. Det var trevligt att vi hann ses och käka en god middag i Vancouver. Nästa gång vi ses blir kanske i Åre på VC.


  

Av spettan - 12 februari 2010 12:06

... nu ska jag vara utan data i sex eller sju dagar. Hur det kommer att gå, det får vi se. Det är tanken i alla fall. Helt otroligt hur beroende framkallande det har blivit med att gå in och blogga varje dag om ingenting. Inte så att jag blir sittande så länge, men tillräckligt. Eftersom datan även är mitt arbetsredskap, så blir det ganska många timmar per dag. För att inte tala om TV:n, det blir ganska många timmar även där. Så vi får se när vi återses på bloggen, vem vet!

Av spettan - 11 februari 2010 20:23

Nu har gästerna anlänt från Kiruna  och Åre. Var en sväng på stan och tittade på slutspurten av rean. Men idag blev det inget shoppat. Kan inte shoppa varje dag jag går på stan. Men nu börjar affärerna fyllas med fräscha vårkläder. Mycket skinnjackor blir det till våren, tur att jag är förberedd. 

Bok

Av spettan - 10 februari 2010 19:30

Har precis läst ut Andreas Carlssons bok - Live to win - Låtarna som skrev mitt liv. Fick låna den av Kia, som rekommenderade mig att läsa den. Hon hade rätt den var riktigt bra. Så nu är det dags att börja på en ny bok. Har ingen aning om vilken av alla böcker jag ska välja, som finns olästa i hyllorna här hemma. Så det får bli kvällens uppdrag.

Av spettan - 9 februari 2010 19:12

När jag tvättade igår så hakade tvättmaskinen upp sig. Den ville inte göra någonting, mer än att mala. Till slut lyckades jag få den att slå av efter flertalet vridningar för att hitta ett läge som det vill fortsätta på. Nu har jag rengjort filtret och satt in en ny tvätt idag. Än så länge snurrar den som den ska, men vi får väl se. Det kan också vara så att det bara är ett program den inte vill köra. Igår var det 30° idag är det 60°. Har funderat på att köpa en ny, kanske börjar blir dags, den här är inne på sitt tolfte året. Tvättmaskiner kanske inte håller längre än så, vad vet jag.


   

Av spettan - 8 februari 2010 18:28

Hur kan -6° kännas som -20°. Så kändes det imorse, funderade på att vända hemåt för att byta skor. Vilket jag inte gjorde, men efter halva vägen till bussen så var jag genomfrusen. Kändes som jag gick barfota, nåja nu överdriver jag lite, men det kändes nästan så. Det fick bli en tur till Signhild:s affär som jag vet har knästrumpor på burk, långa som stay ups. Så när jag gick hem var det varmt och skönt om både ben och fötter.


        

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Skapa flashcards