spettan

Alla inlägg under maj 2012

Av spettan - 19 maj 2012 20:25

Lyckad shopping i Barkarby. Det slutade med ett par vita jeans från HUGO BOSS, ett par tunna söta shorts från Odd Molly och en klänning från Saint Tropez allt till H&M priser. Sedan njutit och vilat i solen, känns som sommaren är på väg. 

Av spettan - 18 maj 2012 16:53

Mina nya fina solglasögon som jag fick i present av Klas. Fodralet är gigantiskt stort på höjden, förmodligen tänkt till en stor väska. Tror jag kommer att använda det till något helt annat.


      

Av spettan - 17 maj 2012 10:02

... med en heldag på stan, nåväl nästan heldag jobbade faktiskt fyra timmar. Började med lite shopping med ett uppehåll på Berns för en lunch som blev en Bentolåda och dessertbord. Fantastiskt gott efter det ytterligare shopping. En helt perfekt dag med Sofias trevliga sällskap. Efter det hem och handla mat inför helgen, det blev en lättare sen middag. Idag är det fram med sommarkläderna och kanske, kanske passar jag på att rensa bort lite kläder.


        

Av spettan - 6 maj 2012 09:57

Choklad - njutning och hälsa i samma tugga, faktiskt! Choklad sägs vara bra för huden, tack vare sitt rika innehåll av antioxidanter. Dessutom visar forskning att tre rutor mörk choklad om dagen kan skydda mot skadlig UV-strålning - detta tack vare hälsosamma polyfenoler som också är kraftfulla antioxidanter. Så efter mina sockerfria veckor så får det bli 3 rutor om dagen av 70 % choklad, så får jag se om det fungerar!


Källa: FITNESS MAGAZINE

Av spettan - 3 maj 2012 20:28

Råkade på en ekorre på vägen hem idag. Det visade sig att den hade något i munnen, trodde först att det var en stor kotte den hade i munnen, när ekorren lade ned den såg det ut som en groda. Men så såg att det var en ekorrunge, som en skata ville ha. Jag lyckades skrämma bort skatan, ekorrmamman tittade och undrade om jag var fiende eller vän. Till slut tog den lilla ungen i munnen och ungen slöt armarna om mammans hals... så ött. Hade varit fint med ett fot, men vill inte störa. Tror att det blev ett lyckligt slut, för upp i trädet kom dom, bägge två!

Av spettan - 1 maj 2012 16:28

Inne på andra veckan utan socker, av tre. Suget efter godis, kaffebröd finns, men att äta sötsaker varje dag är onödigt. Så det blir smoothies på olika frukter och bär, inte helt fel. 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards