spettan

Alla inlägg under januari 2012

Av spettan - 19 januari 2012 19:11

Nu har självsprickorna kommit, det svider så in i bomben i kontakt med vatten. Så nu ska jag testa nedanstående kur. 


Blanda olivolja med socker och massera händerna en stund, skölj sedan med ljummet vatten. Detta ska göra händerna babylena!


Jag håller tummarna för att det fungerar.




Av spettan - 18 januari 2012 20:26

Detta fodral till paddan vill jag ha, det kommer från kate spade. Finns även en del annat fint från kate spade.



                   

Av spettan - 17 januari 2012 19:28

... knäckebrödet just nu, bakat på surdegsbröd. Gillar du knäckebröd så ska du absolut testa detta. Så himla gott, snart är det dags att köpa nytt paket.


       

Av spettan - 16 januari 2012 18:28

... mig för när jag ska göra ett uppehåll för sötsaker. Mycket godis och kakor har det blivit, dessvärre finns det kvar lite goda saffrans- och pepparkakskolor. Vill ju inte att kolorna ska blir gamla och oätliga, så jag satsar på februari. För inte kan jag slänga kolorna!

Av spettan - 14 januari 2012 19:42

1 ägg

1 vitlöksklyfta
3 sardeller 
1 msk dijonsenap
1/2 tsk worcestershiresås
1 1/2 dl olja
citronsaft, salt och peppar


Mixa alla ingredienser utom oljan med stavmixer.
Byt till visp och tillsätt oljan i fin stråle, vispa hela tiden.
Smaka av.

Av spettan - 13 januari 2012 19:17

Skönt att inte behöva gå ut imorgon om det här vädret håller i sig. Rått och kallt, isgata med ett täcke av pudersnö,. Glad att vara hemma i soffan under filten.


Från det ena till det andra provade den här stöveln från Clarks idag, synd att inte dragkedjan syns på bilden då en är guldfärgad. Tvekar eftersom det är lite vid i skaftet och går inte riktigt att dra till rätt storlek! 


         

Av spettan - 12 januari 2012 21:17

Blev sittande hela kvällen med att försöka få till nya layouten. Är inte riktigt nöjd får se om jag tar tag i det eller om jag nöjer mig.

Av spettan - 11 januari 2012 07:45

Fick tryffelsalt av gotländska Birgitta, som hon fått i present själv. Då hon inte tål tryffel så fick jag det, eftersom hon vet att jag gillar tryffel. Så nu kanske det bir risotto med tryffelsalt istälelt för tryffel, spännande att se om det fungerar lika bra!


      


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards