spettan

Alla inlägg under januari 2011

Av spettan - 14 januari 2011 18:54

Tycket jag läste texten till fotoboken så ordentligt, innan jag tryckte på beställ. Men nog fanns det med en felstavning trodde blev tordde och ett extra ord vi som inte alls skulle varit där. Nu har jag inte läst igenom hela texten, så har jag otur kan det finnas fler, hoppas inte! Så nu är frågan om det blir till att köpa tippex eller inte. 

Av spettan - 13 januari 2011 20:11

Trodde att stressbollen "bara" var för ro skull. Men det visar sig att den även gör en del nytta. Som att stressa av med eller för att träna dina händer, fingrar och underarmar. Perfekt på kontoret för att förebygga musarm. Avkopplande och avstressande effekt. Så nu blir det till att ta fram stressbollen.

Av spettan - 12 januari 2011 21:20

Skrubba in kroppen med kaffe huden blir len och du doftar som en kaffeböna.

Receptet räcker till flera skrubbar.


3 dl finmalet kaffe

2 dl rismjöl

1/2 dl kakao

1 krm vaniljfrön


Blanda alla ingredienser.

Häll blandningen i en ren burk och förvara den mörkt och torrt.

När du sen vill skrubba så blandar du en halv deciliter kaffeskrubb med lite vatten.

Massera in hela kroppen, låt verka en stund innan du duschar av dig. 

REA

Av spettan - 11 januari 2011 19:39

Rean tycks ha kommit i gång ordentligt den här veckan. Så i morgon får det bli en sväng för eventuella fynd, men inget onödigt bara för att det är billigt! Men först ska jag köpa present till Klas.

Ras

Av spettan - 10 januari 2011 19:20

Hela altanen består av ett antal kilo snö och is. När jag kom hem fick jag ta bort isen från rännan på framsidan, eftersom den har släppt. Så nu är det lite lättare tryck på rännan, hoppas den håller. Håller tummarna för att det resten av snön kommer farande när jag är vaken.


  

Av spettan - 9 januari 2011 14:22

Har precis gjort klart en fotobok från OS-resan i Vancouver. Nästan ett år sedan, så det var på tiden. Inte lätt att välja ut foton, men det blev nästan 90 bilder. Nu är det bara att vänta, tills den kommer i brevlådan. Titel blev kort och gott - Vancouver 2010.


  

Av spettan - 7 januari 2011 18:06

Klas ville köpa en tavla av Jesper, som han ville slänga, eftersom han inte var nöjd med resultatet. Det slutade med att Klas fick tavlan. Så nu har jag hängt upp "vår" första Jeppe cool tavla. Tack Jesper och fortsätt måla tavlor.


  

Av spettan - 6 januari 2011 19:53

Tänk att jag hittade Sorel med höga skaft till slut. Som jag har letat! Så nu spelar det ingen roll hur mycket snö det kommer för min del. Så nu ska skorna impregneras innan det går ut i snön.


  

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Skapa flashcards