spettan

Alla inlägg under oktober 2010

Av spettan - 19 oktober 2010 19:09

I dag fyller min blogg ett år. Det har inte riktigt blivit som jag tänkt mig. För när jag började bestämde jag mig för att blogga varje dag. Nu blev det inte så. För det är inte bara att skriva om vad som helst när som helst. Speciellt när jag har bestämt mig för att inte skriva något om jobbet. Hade jag haft en blogg som handlade om mitt arbete, då hade det kanske blivit mycket, mycket mera. Det är samma med mina favoriter i köket, då vi lagar mycket mat utan recept, så är det inte så lätt att skriva ett recept efteråt. Men allt kan bara bli bättre. Så nu får vi se om bloggen överlever till en två årsdag.

Av spettan - 18 oktober 2010 19:54

... har landat. Nu ska hon vara här i tio dagar, få se vad vi hittar på. Misstänker att det kan bli en del filmtittande. Det brukar vi gilla, men en sväng till stan ska jag nog se till att det blir. För det är nämligen så att Kajsa ska på långresa, vilket innebär att hon inte får slösa upp reskassan. Trevligt ska vi ha i alla fall, vad vi än gör.


                               

Av spettan - 17 oktober 2010 09:40

Ser ut att bli en härlig höstdag även i dag. Titta bara på rosen här nedan, nästan finare med frost än utan. 


   

Gårdagen tillbringade jag en heldag på stan med guddottern. Det tog lite tid innan vi hittade något, men till slut så lossnade det. Dagen avslutades med en buffé på PONG. Trevligt avslut efter en heldag på stan.


I dag är det tvätt- och städdag. Hittills har det gått riktigt bra. Hoppas jag kan fortsätta efter min lilla paus framför datorn. 




Av spettan - 11 oktober 2010 21:03

... till att blogga. Just nu är det en period med mycket jobb. Visst har jag tid, men jag väljer att göra annat med den tiden jag får över. Så där har ni förklaringen till att det kanske inte händer så mycket på bloggen just nu.

Av spettan - 10 oktober 2010 17:13

Härligt att hösten är här. Vilket betyder stövlar på, för min del, eftersom jag gillar stövlar. Fördrev en timme med att prova några av höstens nyheter. Hittade ingen stövlar som jag fastnade för till hundra procent. Så jakten fortsätter - det ser jag fram emot. 

Av spettan - 9 oktober 2010 13:22

Mina favoriter från Västerås Konst Museum. Fotona är tagna med mobilkameran.


   

  

                            


                  


                  




                  


Av spettan - 6 oktober 2010 21:19

I morgon bär det av till Västerås, träff med arbetskamrater från övriga Sverige. Trevligt program står på schemat med bland annat Skultuna och mycket annat. Kanske ges det tillfälle till att shoppa om tid ges. Det brukar vara lätt att shoppa loss på mindre orter.

Av spettan - 5 oktober 2010 18:41

Slank in på en Drop In frisering och klippte mig i dag. Det får visa sig om det blev bra eller inte, när jag tvättar håret. För hör och häpna, jag fick ingen tvätt, endast dusch av en blomsprutan. Klippet kostade 200 kronor så jag vet inte vad man kan begära. Spm sagt i morgon visar det sig om det var ett klipp eller inte!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards