spettan

Alla inlägg under juli 2010

Av spettan - 12 juli 2010 20:32

... skulle inte tro det, men det skulle räcka. När jag skulle hem idag var det 31° på Slussen. Efter det blev det ett hårt slag att kliva på bussen som var ännu varmare, typ 45°. Nåväl hem kom jag. Mötte upp Birgit i centrum. Kom hem med en spegel som jag tittat på till gästrummet, nu med 30 % rabatt. Vilken tur att den fanns kvar och att jag inte köpte den i maj. Dessutom en härlig skål med amoriner.


                                       


  

Av spettan - 11 juli 2010 21:43

Inte bästa förutsättningarna att måla naglarna i denna värme. Trots att nagellacket kommer från kylen så blev det lite klibbigt att måla. Men det får duga, orkar inte börja om från början, Just nu väntar jag på att Birgit ska mellanlanda. Skulle efterlysa henne om en kvart. Hon har skaffat sig GPS, så jag håller tummarna för att den guidar henne rätt direkt. 

Av spettan - 10 juli 2010 19:50

... har blivit gjort idag. Det är alldeles för varmt att få något gjort. Kanske skulle ta och vända på dygnet, åtminstone till helgen när det är så varmt. Känner mig totalt orkeslös, trots att jag dricker mycket vatten och käkar piggelin för att kyla ner mig. Men vad hjälper det mer än för ett kort stund. Det är inte så att jag klagar på värmen, tror faktiskt mer på att det är Valle som ställer till det.


  

Av spettan - 9 juli 2010 19:56

Nu skulle det behöva vändas upp och ner här hemma. Ser ut som ett sjöslag. Fattar inte hur två personer kan ställa till sådan röra, med att dra fram saker som sedan inte hittar tillbaka till sin plats. Skyller på solsting och Valle som är flitig besökare. För det blir inget gjort åt detta förrän temperaturen går ned. Om jag nu inte vaknar med tuppen i morgon och är på alerten, vem vet!

Av spettan - 9 juli 2010 19:52


Till 4 portioner fläskkött


1 msk senapspulver

1 tsk paprikapulver

1 tsk nymald svartpeppar

1 tsk vitlökspulver

3 msk riven färsk ingefära

1 tsk mald spiskummin

saften från en lime

0,5 dl olivolja

2 msk sirap


Blanda senapspulver, paprikapulver, svartpeppar, vitlökspulver, ingefära och spiskummin i en skål. Häll i limesaft, sirap och olivolja och blanda allt noga. Lägg köttet i en plastpåse och häll på marinaden. Knyt ihop påsen och vänd runt ett par gånger så marinaden fördelas över köttet. Låt påsen ligga i kylen i minst två timmar innan grillning. Vänd påsen lite då och då.


Receptet hittade jag på www.internetkokboken.se, där kan du hitta mycket gott.




Av spettan - 8 juli 2010 19:40

Blev så imponerad av Marikas mobil som har music tracking. Tycks vara en av dom få som inte hört talas om detta förrän nu. Kan bero på att jag har en LG. Men nu har jag hittat programmet till min modell, men ett problem, funkar inte att ladda ner till Macen. Så otroligt uruselt. Det är bara till att slå på PC:n, trots att det tar emot, precis som en Ericsson mobil. 

Av spettan - 7 juli 2010 21:46

En träff med Marika på stan efter jobbet idag. Det var på tiden, jag tror inte vi setts sedan december. Men nu så det blev det äntligen av, alltid lika trevligt. Hamnade på Dramatens terass, där det "bjöds" på Ceasarsallad och ett glas vin. Efter det blev det en sväng via Kungsträdgården. Med mig därifrån blev det ett brunt fårskinn och ett indiskt smycke. Sist och slutligen avslut på Hilton. Sedan hem och dricka kaffe och blogga.


                 


  


På din begäran Kajsa så offrade jag mig att sätta på tunikan (trots väldigt varm och ofräsch), men vad gör man inte för din skull.


         

Av spettan - 6 juli 2010 21:29

Blev en liten shoppingrunda med Mrs K. Besökte Titta in Second Hand på Storgatan 22. Tipset fick jag av Birgitta, det var ett bra tips. Fanns hur mycket som helst, till bra priser. Jag tror att vi var dör inne i nästan en timme, kan tilläggas att affären inte är stor. Men det blev en del provande. Nu var jag lite snål med mig själv, men en tunika från Marc Jacobs. Provade en klänning från Louis Vuitton som jag blev kär i, men den var för kort, kan inte få allt!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Skapa flashcards