spettan

Alla inlägg under juli 2010

Av spettan - 21 juli 2010 21:58

Har ingen frisyr just nu. Så då kommer väl till pass att inhandla hårband. Bägge hårbanden hittade jag på ginatricot med 75 % rabatt. Så nu behöver jag inte tänka på att göra ett besök hos frissan. Inte just nu i alla fall. Vi får se hur länge jag står ut. Men hårbandet med pärlor ska jag nog spara till finare tillfälle. 


  


  

Av spettan - 20 juli 2010 22:01

En effektiv, snabb shoppingtur med Maria. Hittade en del fynd. Det jag visar upp idag är en tunika från Second hand affären Titta in. Men jag önskar det vore en klänning, men den är alldeles för kort. Provade säkert 15 klänningar, alla på tok för korta. Avnjutit en god halstrad lax med kantarellstuvning och naturligtvis jordgubbar och glass till efterrätt. 


                         

Av spettan - 19 juli 2010 21:40

... arbetsvecka, värsta dagen gjord. Nu blir det bara bättre. Kom faktiskt iväg lite tidigare från jobbet i dag. Kändes bra, hann njuta lite av solen i den nya sköna solstolen. Sedan var det dags att ta itu med grillningen. Det blev grillade kronärtskockor, kotletter, pastasallad och potatissallad. Smarrigt värre. Nu har Maria kommit på besök, lika trevligt som vanligt. Huset är nästan fullt, men det finns plats för fler!

Av spettan - 18 juli 2010 21:10

Har hunnit med att tvätta, shoppa och solat idag. Fått en fin badrumsmatta av Birgit som är gjord av träpinnar och trasmatta. Men först ska toaletten städas innan den nya fina mattan får flytta in. Passar även på att visa mitt fina armband som jag köpte i fredags med tre söta dalahästar.


  

  

Av spettan - 17 juli 2010 08:13

I går blev det en tur till Fjäderholmarna, för att se teater. Skådespelarna som är med i Har ni fest eller?, tycker jag är så bra i vanliga fall. Men manuset var ingen höjdare. Men båtturen till holmen var kul, stod ute på däck och såg en våg komma, men stod ändå kvar. Helt plötsligt var vi ca 15 personer som var genomblöta, mina solglasögon hann Birgitta rädda från havet. Det gick snabbt att torka eftersom vädret var toppen. Synd att ingen lyckades fota händelsen. Men kul hade vi och det var en härlig sommarkväll. 


Av spettan - 15 juli 2010 22:29

... fynd på rean i går. Lyckades hitta en jackan som jag sneglat på, men nu på rea för billiga pengen 150 kronor. Den är bara till och med fodrad, helt otroligt. Nu så här i efterhand kan jag ångra mig att jag inte köpte kjolen till. Men det kanske inte är för sent än. Kan tyckas konstigt att jag köper långärmat så varm som jag är, men den är ju luftig, så det ska nog fungera för en klimakteriekossa som mig.


                             

                                             

Av spettan - 14 juli 2010 22:56

En inbjudan till bröllopsfest i oktober, damp ned i brevlådan i dag. Alltid lika trevligt och en anledning till att få köpa en klänning. När jag såg inbjudan så tänkte jag på mina egna illustrationer som jag gjort. Skulle kunna varit jag som hade gjort inbjudan.


  

Mina egna illustrationer


                                 





Av spettan - 13 juli 2010 23:10

... till ända. I dag med härliga varma vindar. En timmes shopping efter jobbet, nu var det inte jag som shoppade utan Birgit. Men det är kul att bara titta, bland all rea. I dag hann vi inte med något kvällsdopp, som i går, det var så skönt. Mycket folk var det på badet fast klockan var över tio. Det gäller att passa på.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards