spettan

Alla inlägg under april 2010

Av spettan - 7 april 2010 19:45

Första tanken när jag fick asken i min hand, var att den innehöll tabletter. För det såg ut som en söt tablettask. Men den innehöll det här söta armbandet. Vinsten av försäljningen går till childhood. Eftersom det blivit en succé så hoppas jag att vinsten blivit stor. 



                    

Av spettan - 6 april 2010 19:33

Så mycket fina bijouterier det finns på nätet. Jag blir nästan sjuk av det stora utbudet. Vet inte vad jag vill ha, eller vad som är snyggt, till slut. Tycker att det är lättare att strosa runt i affärerna och kolla. Men då är inte utbudet lika stort. Så det är både för- och nackdelar med det också, som med allt annat. Men att titta kostar inget, tur är väl det, för annars hade det blivit väldigt dyrt. Så nu hittade jag ett halsband som jag vill ha, men vilket av dessa två, vet jag inte.


                                  


Av spettan - 5 april 2010 11:00

Snön faller, sakta men säkert. Har faktiskt kommit ett rejält snöfall, typiskt aprilväder. Förhoppningsvis så smälter det bort, lika fort som den kom. Tvättmaskinen är igång, under tiden tänker jag titta på film. Så nu ska jag passa på att riktigt njuta resten av dagen. Så att jag är utvilad till den lite kortare arbetsveckan som hägrar.



Av spettan - 4 april 2010 18:35

Tanken var att det skulle bli en långpromenad i det vackra vädret. Började traska iväg mot Birgitta som jag skulle möta upp efter vägen. Men innan jag var framme vid målet, så fick jag så ont i öronen på grund av blåsten. Så i stället för långpromenad, blev det en kort promenad och shoppingtur. Skulle köpa nytt skydd till min mobil, men se det fanns inte till min modell, fick tipset att jag kunde köpa till en annan modell och klippa till själv, Nej, tack jag är urusel på att klippa rakt, så då fick det vara. Får leva med min repa på skyddet, kan se det som ett bilskott. Hittade två fina halsband, en t-shirt, en kofta, två tröjor allt på rea, som vanligt.


                   


                        


                 

Av spettan - 3 april 2010 09:55

Vaknade tidigt imorse. Lika bra var väl det, eftersom jag väntar lunchgäster idag. Carina & Jaana kommer och hälsar på idag, det är så längesedan vi sågs. Nu har jag deg på jäsning, till Oliv- och rosmarinbröd, alltid gott med färskt bröd. Det blir pasta med ruccolapesto och kräftstjärtar. Slänger även in en blåbärspaj i ugnen. Alla recepten hittar du under Spettans favoriter mat/bakverk. Nu ska jag kolla om degen jäst klart.

Av spettan - 2 april 2010 08:04

Solen skiner och den avslöjar att det börjar bli dags för fönsterputsning, men det har jag inte på agendan idag. Det blir en lättare svängom med dammsugaren, plocka undan det som kommit fram under veckan som varit, som inte ska vara framme. Skulle kanske ta och bli bättre på att plocka undan meddetsamma. Ser ut att kunna bli en fika ute idag. Får se om jag öppnar upp ägget och unnar mig en chokladbit till kaffet.


       

Av spettan - 1 april 2010 18:51

För två veckor sedan slutade jag med tabletterna som var så bra för att hålla Valle borta. För dig som inte hört talas om Valle så är det vallningar. Anledningen till att jag slutade med tabletterna var att man var tvungen att ha uppehåll. Så nu provar jag med sojakapslar, än så länge har jag inte märkt någon effekt. Får se om de hjälper över huvudtaget. Hade faktiskt glömt hur jobbigt det var med alla dessa intervaller av vallningar. 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Skapa flashcards