spettan

Alla inlägg under april 2010

Av spettan - 23 april 2010 19:10

Min mobil bara gav upp så där i veckan, så trist. Den ville inte ladda, fick igång den en sekund, sen gav den upp. Men så kom jag på att jag kunde prova ladda via datan. Det gick vägen, så nu är den igång igen, så glad för det. Har nämligen inte tagit någon backup på kontakter, har en del nya kontakter som jag inte vill tappa bort. Så det tänker jag göra nu på en gång, ifall det händer igen. 


  

Av spettan - 22 april 2010 18:49

Det har varit en lång vecka. Kanske beror det på att jag var ledig torsdag och fredag förra veckan. Tänk vad skönt det skulle vara att jobba tre dagar och ledig fyra dagar per vecka, inte helt fel. Men snart är det helg igen, skönt. Tror jag ska ta och plocka undan vinterkläderna, samtidigt passa på att rensa lite. Så kan jag ge det till Emmaus eller Stadsmissionen. Känns inte något vidare att bara slänga. 


Av spettan - 21 april 2010 21:29

Hemkommen från en trevlig middag, med ett gäng glada väninnor. Halva gänget dök upp, det är svårt att få det att passa för alla tolv i gänget. Det blev ett oväntat avbrott i middagen, då brandlarmet gick. Tog ganska lång tid innan dom fick tyst på larmet och inga brandbilar kom. Som tur var, för det var ingen brand, så vi var väl inne igen efter ca tjuogo minuter. En hade precis börjat äta innan larmet gick, men fick en ny portion när vi kom in igen. Som plåster på såren, blev vi bjudna på kaffe. 

Av spettan - 20 april 2010 18:54

Valle är intensivare än någonsin just nu. Nätterna är värst, vaknar en gång i timmen och tror att någon hällt vatten över mig. Så hemska är vallningarna just nu. Nästan så att jag vill byta lakan mitt i natten, men där går gränsen. När det är som värst kan jag äta lite fil, för att kyla ner mig inifrån. För efter det är jag frusen och vill inget hellre än att krypa under täcket igen. Bara att bita ihop, lite suck och stön så känns det lite bättre.

Av spettan - 19 april 2010 18:59

Ska jag behålla väskan eller inte, gällde omröstningen jag haft i tre dagar. Omröstningen blev 47.1 % för ja och 52.9 % för nej. Vilket innebär att Marc ska åter till affären. Nu tänker jag vara kärringen mot strömmen och behålla Marc, så han stannar här hos mig. Dessutom har jag redan en arvtagerska på väskan. 

Av spettan - 18 april 2010 16:39

Lade för mycket linser i blöt, när jag skulle göra sallad. Eftersom jag fick så mycket över, fick det bli improvisation i köket. Resultatet blev linsplättar, inte tokigt alls. Just nu har jag godis i ugn med torkade frukter. Spännande att se vad det blir av det hela. Det är lång väntan, eftersom ugnsvärmen är så låg, så tar det några timmar. Inspirationen har jag fått från Réene Voltaire, raw food remmar. Jag håller tummarna för att mina blir mycket godare, vilket jag tror, om det blir lyckat.


                             

Av spettan - 17 april 2010 08:35

Maria är inte nöjd med sin shopping, och jag är inte den som är den när det gäller shopping. Nu är det inte så att jag måste handla, tycker att det är lika kul att titta. Vilket inte Klas tror, han har fått för sig att jag måste handla, men så är inte fallet! Vill tillägga att jag är en fena på att hitta billiga kläder när jag väl hittar, dvs säga REA. 

Av spettan - 16 april 2010 19:17

Ännu en dag med lyckad shopping på Östermalm och i City. Kunde inte motstå att falla för en av vårens nyheter från Marc by Marc Jacobs. Naturligtvis en svart för det känns mest rätt, för svart är alltid svart. Väl hemma så börjar jag fundera var det rätt eller inte att köpa väskan. Så snälla hjälp mig, med att ni röstar. Så här ser den ut.


  

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Skapa flashcards