spettan

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av spettan - 21 februari 2010 16:36

2,5 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

0,5 tsk salt

2 msk socker

1 ägg

2,5 dl mjölk

2 msk smält smör



Blanda alla torra ingredienser.

Smält smöret och blanda det med ägg och mjölk i en annan skål.

Blanda inte för mycket, bara precis så att allt blandas.

Stek ca 10 cm stora pannkakor med smör i stekpanna.

Servera dem med färsk frukt eller bär, lönnsirap och eventuellt smör eller vispgrädde. 


Recept: Kandace Clark-Westin, Nordic Light


  


Av spettan - 21 februari 2010 16:30

Blev så sugen på amerikanska pannkakor. Kan bero på att det funnits på frukostbordet i några dagar, på hotellet. Sagt och gjort det blev en sats till mellanmål. Testade ett nytt recept från Kandace Clark-Westin, Nordic Light. Ska tilläggas att jag testat några recept av amerikanska pannkakor. Men det här var överlägset det bästa receptet jag provat. Kanske kan det ha att göra med att jag stekte i smör. Men attans vad gott det var. Så imorgon blir det pannkakor till frukost, eftersom det blev över. Receptet hittar du under Spettans favoriter - Mat. En sak till - Sheraton i Vancouver jag slår er på fingrarna med detta recept.

Av spettan - 21 februari 2010 10:45

Nu är resväskorna undanstoppade för denna gång. Det blev en del shoppat i Vancouver. Kommer att dra ut lite på vad det blev. Tänker börja med det bästa. Haft en önskan att köpa något från Tiffanys & Co sedan jag besökte den i New York. Sagt och gjort det blev ett halsband och en berlock, vilken lycka. Nu ska jag börja samla berlocker från Tiffanys & Co. Kajsa lyckades ta ett foto på Tiffanys men blev omedelbart tillsagd av vakten. Det gick inte så långt att hon var tvungen att radera fotot i alla fall, så han var snäll.


  

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Sök i bloggen

Spettan

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards